DRICKCHOKLAD PÅ PINNE

Då var det dags för ett recept! Har ju inte lagt ut recept på evigheter men det här var så gott så jag bara måste dela med mig.
Jag älskar varm choklad och sådan drickchoklad man kan göra eller köpa på pinne tycker jag är så charmigt och gott och det känns lite extra lyxigt. Att det då var så enkelt att göra dessa gjorde ju inte saken sämre, och ännu bättre var det att man kunde frysa dem, så man behöver inte känna sig tvungen att dricka upp dem för att de inte ska bli dåliga. 
 
Den här chokladen passar perfekt nu när hösten börjar smyga sig på och det är dags att krypa upp i soffan med raggsockor på fötterna och under en filt framför brasan. Kanelen i chokladen gör det dessutom lite extra passande inför julen senare, 
 
 
 
Drickchoklad på pinne
 
1,5 dl strösocker
1,5 dl kakao
1,5 dl vispgrädde
 
 
Blanda ihop alla ingredienser till en tjock smet. Klicka sen upp smeten på en bit plastfolie och forma till en jämn rulle. Lägg rullen i frysen i 30 minuter.
Dela rullen i 12 delar och forma till små kuber. 
Doppa kuberna i kakao och stick ner en kanelstång.
 
Sen är det bara att koka upp en glas mjölk och lägga ner chokladen. Låt kanelstången ligga kvar för en god smak.
Toppa gärna med vispgrädde, chokladpellets och minimarshmallows.
 
Enjoy!
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni? Vill ni se mer recept på bloggen? Skriv gärna vad ni tycker i en kommentar här nedanför!
2015-09-18 @ 18:28:54 Mat & Bak Permalink


Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Jättefina bilder ^^ Har också tänkt göra detta receptet senare i höst, låter riktigt gott :) Hoppas allt är bra med dig :)

Svar: Tack! Det tycker jag absolut att du ska göra, det är jättegott! :)Allt är bara bra! Hoppas allt är bra med dig med :)
My Boketun

2015-09-18 @ 18:40:31
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0